در اين دنياي رنگارنگ هستند کساني که انگار از بدو تولد ميانه خوبي با امواج مثبت نداشته‌اند و هميشه به دنبال سوژه‌اي براي تخليه انرژي منفي خود هستند و البته هستند افرادي با همين روحيه که به صورت کاملا اتفاقي در سخنراني شما شرکت مي‌کنند!


ما به صورت ذاتي پذيراي نظرات مثبت هستيم و جالب است که در ميان چندين و چند بازخورد نظير “سخنران کارکشته‌اي بود” يا “توانست به خوبي سخنراني کند”، دقيقا آن نظري توجه ما را به خود جلب مي‌کند که حاوي بار منفي است و به زبان ساده‌تر دلمان را به درد مي‌آورد! حقيقت اين است که در چنين شرايطي راه برگشتي وجود ندارد. شما وارد سخنراني شده‌ايد و بايد تمام ريسک‌هاي آن را به جان بخريد. در عين حال برخي از بازخوردها غيرقابل تحمل مي‌شوند و باعث مي‌شوند کاسه صبرتان لبريز شود. در چنين شرايطي بايد کفش آهنين بپوشيد و به مقابله با تمام دشواري‌هاي اين مسير بپردازيد. ترفندهايي که در ادامه مي‌خوانيد به مديريت بازخورد و نظرات در سخنراني کمک مي‌کند تا اين راه را ساده‌تر پشت سر بگذاريد.


مديريت بازخورد و نظرات سخنراني که دلتان را به درد مي‌آورند!


به طور کلي بعد از ايجاد فضاي انتقادي و کسب بازخورد از مخاطبان، با دو نوع ديدگاه ممکن است در طول سخنراني مواجه شويد:



  • نظرات مرتبط با اجراي شما به عنوان سخنران: اين که شما در يک سخنراني و در جايگاه سخنران نطق داشته‌ايد و در جايگاه اصلي خود قضاوت شويد

  • نظرات مرتبط با ارتباط گرفتن با مخاطب: اين که متن سخنراني چه قدر قوي بوده است تا با مخاطب به خوبي ارتباط برقرار کند و روي آن‌ها اثر بگذارد





مشاهده مقاله  11 مکان براي يادگيري رايگان مهارت هاي سخنراني انگليسي




 


مديريت بازخورد


در اغلب موارد به عنوان يک سخنران بايد سعي کنيد مورد اول را ناديده بگيريد. جايگاه شما دير يا زود به عنوان يک سخنران تثبيت مي‌شود. آن چه که ممکن است تا پايان سخنراني ادامه پيدا کند نيتي و عدم برقراري ارتباط با متن توسط مخاطب باشد.


پذيراي هر نقدي باشيد تا کم‌تر آزرده شويد!


نقد شدن و مورد نقد قرار گرفتن قطعا براي هيچ کسي خوشايند نيست. خصوصا اگر اين نقد در ارتباط با عملکرد حرفه‌اي و زحماتي باشد که شما در اين مسير متحمل شده‌ايد.


حتما مي شناسيد آدم هايي را که براي موفقيت خود اين سختي ها را به جان مي خرند و به دنبال انتقادات هستند. اين عده انگشت شماري که به ندرت در اطراف ما پيدا مي‌شوند هميشه آغوششان براي گرفتن بازخوردهاي منفي در قالب انتقادات باز است. ديد آن ها نسبت به انتقاداتي که به آن ها وارد مي شود باز مي‌ماند و هرگز در برابر نقدها حالت دفاعي ندارند.


تجربه نشان داده است اگر بازخورد شما نسبت به يک بازخورد، باز و مثبت باشد بسياري از بازخوردهايي که در آينده دريافت مي کنيد به تحسين تبديل مي شوند!


با اين حال فکر مي‌کنيد چرا معمولا پذيرش بازخوردها براي ما مشکل است و در مديريت بازخورد و نظرات در سخنراني بازمي‌مانيم؟


 


مديريت بازخورد و نظرات


عکس‌العمل ما نسبت به انتقاد امري ذهني و دروني است!


فيدبک‌هايي که به عنوان سخنران در ارتباط با نحوه ارائه خود دريافت مي‌کنيد امري دروني و ذهني هستند. در واقع بازخوردهايي که مي‌شنويم بيش‌تر بيانگر ايدئولوژي و شيوه تفکر فردي است که ما را مورد نقد قرار مي‌دهد تا اين که درباره خود ما باشد. براي اين که بهتر با رواج نقد در زندگي روزمره آشنا شويد بهتر است نگاهي به مثال‌هاي موجود بيندازيد. مثلا بهترين فروشنده آمازون با 5 ستاره حداقل يکي از ستاره‌هاي خود را مديون همين انتقاداتي است که دريافت مي‌کند. در واقع بازخوردها و نظرات داخل صفحات بيانگر اين حقيقت هستند.





مشاهده مقاله  آيا واقعا لياقت سخنراني در حضور ديگران را داريد؟ اين مطلب را بخوانيد (2)




 


مديريت بازخورد و نظرات در سخنراني


براي مقاومت در برابر سختي اين شرايط يک بار براي هميشه بپذيريد که قرار نيست توسط همه مخاطبان پذيرفته و تشويق شويد. شما ممکن است يک جمله را بارها و بارها توسط چندين و چند مخاطب بشنويد؛ مهم آن است که چه طور در اين باره واکنش نشان دهيد و به مديريت بازخورد و نظرات در سخنراني بپردازيد.


انتقادات و کسب تجربه افراد قديمي، باعث نوآوري سخنران مي‌شود


شنيدن ديدگاه‌ها و تجربيات سخنراناني با سبک سنتي که از قوانين محکمي در سخنراني پيروي مي‌کنند به مرور زمان شما را به يک سخنران سنتي تبديل مي‌کند. قوانيني که شايد خيلي از اوقات آن طور که فکر مي‌کنيد جواب نمي‌دهد. به عنوان مثال ممکن است سخنراني بي‌نقصي داشته باشيد و سعي کنيد بدون توهين به ديگران به بررسي و نقد مسائل روز بپردازيد اما همچنان کساني وجود دارند که شما را به خاطر طرز تفکرتان سرزنش کنند.


شما اولين کسي نيستيد که اين قوانين را مي‌شکنيد اما مي‌توانيد ادامه‌دهنده مسير کساني باشيد که با ترفندهاي خلاقانه خود اين مسير را تغيير داده و ثابت کرده‌اند سخنراني از قانون ثابت و تغييرناپذيري پيروي نمي‌کند.


ناگفته نماند که اگر به رهنمودهاي سخنرانان کهنه‌کاري که با روش‌هاي سنتي کار کرده‌اند توجه نکنيد هرگز نمي‌توانيد مسيري خلاقانه را دنبال کنيد. در اين راه اگر قرار باشد به تک تک بازخوردها گوش فرا دهيد و آن‌ها را عملياتي کنيد فرصتي براي عملکرد خلاقانه باقي نمي‌ماند.


 


مديريت بازخورد


بسياري از بازخوردها قطعا ارزش توجه دارند!


چنان چه گفتيم نوع دوم فيدبک‌ها بيش از نوع اول ارزش دارند و توجه به آن‌ها اصل مهمي در مديريت بازخورد و نظرات به شمار مي‌رود. براي مديريت بهتر بازخورد و نظرات به هر سخنراني نظير يک آزمون نگاه کنيد و بدانيد:



  1. پيش از شروع سخنراني فرضيه‌اي در نظر بگيريد که مطابق با آن فکر مي‌کنيد پيام به بهترين شکل ممکن منتقل مي‌شود

  2. فرضيه را اجرايي کنيد

  3. درباره تاثيرگذاري روشتان روي مخاطب داده جمع‌آوري کنيد

  4. از بين فرضيه‌هاي مطرح شده آن يک که نسبت به بقيه برتر است را انتخاب کنيد


مقالات مربوط به فن بيان را اينجا دنبال کنيد


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سخنراني ,نظرات ,بازخورد ,مديريت ,سخنران ,کنيد ,مديريت بازخورد ,دنبال کنيد ,عنوان سخنران ,نظرات سخنراني ,چنين شرايطي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

doris کویر پلاس دکلمه غزلیات حضرت حافظ وبلاگ شرکت طراحی سایت webappland مخمل پاش، فانتاکروم، هيدروگرافيک سئو سایت و خرید بک لینک فیلمودین دانلود فایل سفارش آنلاین غذای خانگی کلمبا